derde verslag

Treinreis van yogja naarbanyuwangi


Overvolle trein tussen de Echte Javaneesen, gezellig compleet met hun hele hebben en houden.
De reis begon om 5.30 met opstaan, ontbijten en taxi naar station.
Om 7.20 vertrokken en komen om 20.15 pas aan, dus een dikke dertien uur treinen, koste slechts € 3.50 per persoon maar we zaten krap en niet alleen!
Nu snap ik waarom iedereen een eigen plek in de trein krijgt als je een kaartje koopt anders zou het een zootje worden mijn plek was zo krap dat ik amper mijn benen kon neerzetten omdat een dame haar koffer had neergezet ik moest zowat met mijn benen in mijn nek zitten.
Vriendelijk gevraagd of ze de koffer even weg wilde halen was geen probleem.
Op een gegeven moment kwam er kaart controle je wil het niet geloven een conducteur met twee politie agenten bij zich, kompleet uit gerust met wapens, zou ook goed zijn voor Nederland met al die agressie in de treinen!!
Je ziet verschillende Indonesiers in de trein met een hoop bagage bij zich completen zakken rijst dozen en van alles en nog wat gaat mee als hand baggage.
En dan al dat eten Indonesiers zijn helemaal niet dik maar eten kennen
ze veel rijst en kroekoep, brood eten doen ze niet.
Door deze trein reis die zo lang duurde (het leek wel of er geen eind aan kwam) raakte je wel in gesprek met de mensen .
We zaten met een groepje van zes man op een plek krappe bedoeling maar deze mensen zijn niet anders gewend .
Er zaten twee mannen hun reis doel was Balie er was een vrouw die ging naar banyuwangi bali een mevr ging naar sorabaya allemaal verschillende reis doelen.
Wat mij op viel wel heel aardige en behulpzame mensen ze vinden het leuk je als buitenlander te helpen .
Naar het toilet moet je echt niet gaan in de trein wat een stank ik heb het zo lang mogelijk maar op te houden, gelukkig hadden we een lange stop in surabaya daar kon ik samen met een indonesische een schoon toilet op gaan zoeken.
Ja, mijn flesje gel desinfect komt goed van pas hier.
Pieter maakte het nog gezelliger in de trein deed de muziek box aan ze kwamen niet meer bij die gekke nederlander.
Zo werd het nog gezellig in de trein ,ondertussen stapte er mensen uit en nieuwe in.
Wat mij ook opviel dat sommige mensen aparte sokken aan deden in de trein sokken met tenen erin net handschoenen wel handig want ze konden hun slippers zo aan houden.
Na dertien uur kwamen we gebroken aan in banyuwangi ee zaten er helemaal doorheen me billen deden zeer van het zitten .
Al met al een bijzondere ervaring maar we doen dit nooit meer wel heel veel van Java gezien.
We gaan nu bijkomen in ons hotel in banyuwangi en morgen lekker zwemmen en ons voor bereiden voor de boot naar Bali.

Reacties

Reacties

annelies

Je maakt wel wat mee op zo'n treinreis.!
Nu op naar dat mooie eiland Bali.
Veel plezier nog...
groetjes

Brigitte

Dus een heftig treinreis!? Straks ben je na je vakantie nog aan vakantie toe ;-) Maar wel een belevenis! Nu lekker uitrusten!

richard

Haha,leuk verhaal van de trein :-),het is een ervaring die jullie niet meer zullen vergeten akke en pieter..het reizen met de trein is hier wel even anders!morgen naar bali,vond het toen ook heel mooi...
geniet ervan...x

wendy

Wat een verhaal.....haha.....kan me voorstellen dat jullie gebroken waren....maar wel een ervaring die niemand je meer afpakt!!! Straks zitten jullie lekker op Bali....kan je misschien gaan genieten van je wijntje....;-)

Karin

Wat een belevenis zo'n treinreis. Is iets anders dan van Hoorn naar A'dam. Zo'n belevenis blijft je lang bij, geniet ervan

Nel

Ik zie het helemaal voor me zoals je de reis hebt beschreven. Leuk hoor, misschien volgende keer een zacht kussentje mee. Je hebt wel veel gezien en daar deden jullie het voor toch?

ria de wit

Ja ja dit is inderdaad een ervaring die je de rest van je even bij blijft. maar je hebt straks ook altijd nog de foto's. Heerlijk dat jullie zo genieten en ik kan mij voorstellen dat je billen het even niet meer aan konden. blijf vooral genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!