Khaolak

Khaolak

Eerst met de boot van Phi Phi, na ongeveer twee uur varen kwamen we aan op Phuket.
Uiteindelijk toch besloten om Phuket over te slaan i.v.m massa toerisme daar hadden we toch niet zoveel zin in.
Uiteindelijk gelijk door gegaan met de bus naar Khao Lak, de bus reis viel wel een beetje tegen want we hadden de laatste drie kaartjes.
Wat we niet wisten van te voren. we hadden de slechtste plekken.
Na drie uur in de bus kwamen we aan in Khao lak. Toen we uit de bus kwamen was het heel warm en gingen we meteen wat drinken. Op zoek naar een hotel, de eerste beste was raak en dat was: Nang Thong Bay resort. Toen we binnen kwamen dachten we wat een mooi resort. We dachten dat het duur was, maar dat viel mee. 50 eu p.n. We blijven hier vier dagen, ook wat relaxen zwemmen dat hadden we wel even nodig we hadden alle drie lichamelijke ongemakken.
Door de warmte en het eten last van ons darmen gelukkig had ik alle soorten medicijnen mee genomen.
De eerste avond maakte wij een hevige onweer mee en het was vlak bij ons ingeslagen. Pieter liep buiten in de regen en schrok zich wezenloos en zakte door zijn benen naar de grond .
Ik zelf liep op de gallerijen vluchtte het trappen huis in , ik zag de vuurbal langs mijn heen gaan en Romy lag op haar bed viel van schrik op de grond en zag ook en flits voor bij gaan.
Zij kroop naar de bad Kuip, ja dit was een hele heftige ervaring de natuur kan grillig zijn.
We gingen bood schappen doen in de supermarkt want ons op viel dat er zoveel wit maak crème en heel veel soorten de Thaise mensen willen hier heel graag wit zijn.
Bijzonder hoor en wij vinden een bruin kleurtje leuk staan.
We zitten ook in een tsunami gebied je ziet overal borden staan met vlucht routes.
De film impossible is hier ook op genomen , we herkenden veel plekjes uit de film.
Op het strand hebben Romy en ik Thaise massage laten doen, ze namen me goed te pakken ik hoorde me van alle kanten kraken.
Met handen en voeten zijn ze ander half uur met je bezig bijzondere ervaring,daarna voelde we ons echt loom en heel erg zware benen of we de marathon gelopen hebben.
Zaterdag Jungle excursie geregeld naar KhaoSok, daar maken we een rit op een olifant
Na een rit van anderhalf uur in een mini bus kwamen we in het natuurpark aan.
Het begon met een rit op een olifant, bijzondere belevenis je word flink door mekaar geschud maar wel erg leuk.
Na afloop kregen ze stukjes ananas als beloning van ons dat is daar een gewoonte na afloop van de rit.
Daarna naar de apen tempel ,om ze de bananen te geven die we daarvoor op de markt hadden gekocht .
Na een mooie uitkijkpost van de omgeving gingen we lunchen aan de rivier.
Daarna twee uur lang kanoën op de rivier, prachtige natuur en stijle bergen.
Tijdens het kanoën konden we zwemmen en kregen we koffie gemaakt in bamboe stelen deze smaakte lekker.
Romy was nog gestoken door een insect in haar bil later in de avond crème bij de apotheker gehaald dat hoort er allemaal bij een vakantie in de jungle.
Morgen wekkertje vroeg zetten want we gaan naar het volgende eiland Ko Samui.

Emmy

Zo Akke, wat heftig zo'n onweersbui.
Maar wat zien jullie veel zeg.
Erg leuk om alles te lezen .
Tot wederhoren.

Nel

Wat maken jullie veel mee Akke. Twee werelden van verschil. Leuk om er getuige van te zijn (leesgetuige) Veel plezier nog.

Ria

Wat een verhaal en wat een belevenis allemaal. jullie zullen wel geschrokken zijn. gelukkig weer goed afgelopen zodat jullie weer verder kunnen met genieten. hoop dat de darmen alweer wat rust hebben gevonden. neem het er nog maar lekker van . Bedankt voor je mooie verhaal.

jolanda

wat ontzettend leuk om zo mee te lezen!!! wat een andere wereld! heeeel gaaf :)

astrid

hevig die onweersbui,voor de rest genieten jullie volop.
over paar dagen is de dag ter ere van deze vakantie.
tot later