vijfde verslag

12maart 2015, excursie lovina

Donderdag hebben we excursie gemaakt met een privé chauffeur.
Deze luxe is niet duur op Bali, s'morgens vertrokken met als eerste doel de watervallen, Gitgit twin watervallen.
Na een pittige wandeling, omhoog en omlaag zagen we het mooie natuurschoon.
Tijdens de wandeling zag ik ook nog een grote spin zitten, wel een beetje eng maar niet te dicht bij de bomen lopen!!
Hierna gingen we naar een Hindoestaanse tempel, Danuberatan.
Deze is gelegen aan een mooi meer.
Wat een uitzicht en heel veel mensen in hindoestaanse kleding , ze kwamen daar voor een seramonie.
Onderweg nog gestopt op een plek waar allemaal apen zaten, tros bananan gekocht zodat ik ze een banaantje kon geven.
Mijn spullen in de auto gelaten anders ben je je zo kwijt!!
We vervolgde ons rit naar een prachtig uitzicht over de Tweeling Meren, hier hebben we tevens geluncht.
Boven op deze berg kwamen we bij toeval een stel tegen die we in Java ontmoet hadden.
Onderweg kwamen we ook veel zwerf honden tegen, heb ik wel een beetje moeite mee maar ja je kan niet alle dieren leed aantrekken.
De volgende stop was bij een koffieplantage, hier kregen we te zien en te ruiken verschillende Indonesië vruchten en specerijen.
Ze hebben hier een speciale koffieboon, deze bonen zitten in vruchten die eerst worden gegeten door dieren, komen in de ontlasting er weer uit, de Indonesiërs verzamelen deze om vervolgens te worden gereinigd en gebrand. Deze koffie heet Luak coffee.
Wij hebben deze dure koffie gedronken, dan weet je wat lekkere koffie.
Als laatste zijn we bij Hot Springs geweest, dit is een, middels vulkaan, natuur verwarmt zwemoord, het warme water ca. 38 graden, is dan ook wat gelig van de zwavel, hier hebben we heerlijk een uurtje gezwommen. Daarna waren we zo loom, het leek wel of we de maraton gelopen hadden.
Dit was het laatste terug naar het hotel.
Morgen een dagje relaxen en zwemmen, en ons voorbereiden voor zaterdag. We gaan voor een paar dagen naar ubud.

Brigitte

Wat een belevenissen!!

Tineke Roos

Weer een prachtig verhaal, jullie zien wel heel veel moois hoor, alleen die spin en koffie uit ontlasting lijkt me minder maar ja dat hoort er ook bij natuurlijk!

annelies

Lekkere koffie he?
Wij hebben in ubud en leuk hotel gehad Sjagitarius
Mooi zwembad en bijna in het centum.....mooi terras voor je appartement en niet duur!
Nog veel plezier ...

Annelies

Dankjewel Annelies we gaan morgen op zoek ik neem dit hotel mee op ons lijstje we hebben een charufer
geregeld die rijd ons langs hotels het is overal vrij rustig groetjes akke

Ria

Hoi hoi. Wat een ervaringen doen jullie zo op he en wat een werelden van verschil allemaal. Jullie maken heel wat mee zo en genieten heerlijk van alles. Ga zo door. En wat het dierenleed betref, je hebt gelijk je kunt alle het leed op je schouders nemen.

esther

Wat een mooi verhaal weer