negende verslag

Negende verslag

Vandaag scooter gehuurd zo kennen we het eiland even verkennen.
Viel wat tegen want de weggetjes waren erg slecht , ik zat achter op dus af en toe voelde ik echt mijn billen.
Ook dacht ik regelmatig gaat het wel goed maar niet te hard .
Het was de moeite waard mooie strandjes gezien met vooral het uitzicht dat de natuur zo mooi kan zijn ongelooflijk.
We hadden alleen vandaag een probleem waar wij als toerist tegen aanliepen.
Er was maar een geld automaat op het eiland en die is steeds leeg gister al geprobeerd vandaag al weer leeg!!
We blijven hier nog twee dagen dus we hebben nog wel wat geld nodig, en dit was ons niet verteld.
We hadden het het wel gevraagd van te voren geen probleem er staan automaten.
Uiteindelijk vanmiddag besloten dat we naar Bali met de boot over moeten om geld te pinnen,want hierna gaan we door naar de Gili's en misschien is het daar ook wel moeilijk het zijn toch eilanden.
Pieter uiteindelijk met de Locale boot vanmiddag naar Bali om geld te pinnen.
Ja dit zijn dingen die je niet van te voren weet alles is vaak zo gewoon voor je.
Ook is er weinig te koop op dit eiland dus gelijk daar maar even boodschappen doen.
Het leuke van deze reis is dat je zoveel verschillende mensen ontmoet van alle nationaliteiten veel Australiërs ,Amerikanen, Chinezen,Fransen,Duitsers,en ook natuurlijk ook Nederlanders.Op ons vorig Hotelletje in Lovina kwamen we een oudere stel tegen die aan het overwinteren waren.
De man zelf was Indonesiër en gaat elk jaar voor een aantal maanden hier heen en dan bezoekt hij ook gelijk de plekjes waarbij geboren en opgegroeid is(Java),
Deze man kon ons ook veel vertellen en tips geven,ze zwaaide ons helemaal uit toen we weer verder gingen reizen.
Ja dat was heel bijzonder zulke lieve mensen.
Ook veel back Packers jonge lui die pas afgestudeerd zijn en eerst gaan reizen voordat ze huisje boompje beestje gaan beginnen.
Gelijk hebben ze ze kwamen vaak met een rug zak aan en waren al een paar maanden onderweg.
Sommige kwamen van Australië, Nieuw-Zeeland, Malasie,Thailand, waren al in zoveel landen geweest.
Ze werken daar ook vaak en gaan daarna weer door en de meeste alleen ik vind het knap.
Je word op die manier wel erg zelfstandig en je leert omgaan met de mensen en aanpassen waar je op dat moment bent.
De volgende dag twee scooters gehuurd want achter op zitten is niet zo'n succes.
Vandaag weer op pad geweest, naar Cenningan eiland.
Daar zat een uitkijk punt waar je ook wat kon drinken, daar keek je over Penda eiland wat een uit zicht adem benemend net een levend schilderij.
Om er te komen moesten we wel over een smal bruggetje (ging een beetje heen en weer). Voorzichtig aan !!
Daarna weer terug gereden en weer mooie strandjes gezien.
We hadden een stop boven op een berg daar was een hotelletje met terras mer een zwembad waar je zo naar de rotsen kon kijken, we waren wel toe aan duik .
Gevraagd of we gebruik konden maken van het zwembad onder het genot van een verkoelend drankje was geen probleem. Alles gaat zo makkelijk hier.
Daarna terug naar het hotel weer veel natuur schoon gezien.
Morgen gaan we richting Gili's dus weer de koffertjes in pakken.

Tineke Roos

Wat een prachtige reis maken jullie en wat fijn om ook zoveel verschillende mensen te zien en te spreken in zo'n mooie omgeving! Wij genieten zo mooi mee, ik wens jullie nog heel veel moois toe, groetjes, Tineke

Ria

Dit is echt de reis van jullie leven volgens mij. Veel zien, Veel mensen ontmoeten en met veel mensen in contact komen. Prachtig hoor. Jullie laten ons mooi mee beleven wat jullie allemaal daar doen. Fantastisch. nog heel veel plezier daar.

Brigitte

Wij genieten al van wat jullie ons laten zien, en dan zien jullie alles nog in het écht! Onvoorstelbaar! X