tiende verslag

Tiende verslag

Vandaag aangekomen op Gili Air,na een mooie boot tocht we moesten wel overstappen bij Gili T op een kleinere boot, dit was goed geregeld.
Natuurlijk weer wat mensen ontmoet op de boot,er zat een Nederlander tegen over ons die werkte op de eilanden hij was duik instructeur , beviel hem goed echte vrijbuiter.
Toen we aankwamen eerst even wat gedronken wat was het heet ,ik dacht bij de eilanden zal het wel koeler worden maar het word alleen maar heter????
Eerst maar even wat gaan drinken bij een strand tent straks op zoek naar een hotel.
Dat is wel leuk als je zo gaat zitten kom je in gesprek met lokale mensen en die vertellen je dan wat je het best kan gaan doen.
Zo op advies fietsen gehuurd zo konden we de hotels bekijken, de koffers en onze bagage konden we daar laten staan, dat gaat hier zo gemoedelijk.
Wij dus op de fiets was wel even zweten, want de paden zijn hier niet zo als wij gewend zijn.
Uiteindelijk een hotel gevonden Gili Air we hadden het al op boekingen com. gezien .
Het hotel leek mooie maar uit eindelijk zijn we een nacht gebleven er waren toch wat dingetjes wat we niet zo prettig vonden vooral hygiene en dat het zwembad schoon is dit was niet zo goed.
De bungalows waren echt toe aan een renovatie, maar ja dat kan je treffen.
De volgende dag naar een nieuw complex verhuisd ,dit zag er even beter uit.
Morgen gaan we een dagje snorkelen, en dan gelijk alle Gili eilanden bekijken.
Vandaag gesnorkeld langs de Gili eilanden, wat een mooie ervaring het is net een aquarium waar je in zwemt zelfs een groot schildpad gezien ik kon hem zowat aanraken.
Ik moest wel even les hebben met snorkelen want het ademhalen gaat op een bepaalde manier de eerste keer kwam er allemaal water in mijn mond dus ik deed iets niet goed ,de instructeur begeleide mij daarna goed.
Ook wel interessant om te weten het is 21maart stilte dag op Bali dit houd in dat alle stil ligt, geen vlieg verkeer geen auto's geen boot niemand mag naar buiten.
Ook de toeristen moeten in hun complex blijven.
Heel apart het is het enige eiland die dit doet, het heeft met het Hindoestaans geloof te maken ze vieren dat het nieuwe jaar en verdrijven de geesten.
Op de Gili eilanden was het nu ook erg druk met toeristen ,dat kwam omdat toeristen dit willen vermijden.
Morgen weer dagje relaxen en een boot naar Gili M regelen om te verkennen en te snorkelen
Vandaag ook de boot naar Lombok regelen voor aanstaande woensdag voor de terug reis (helaas).

Brigitte

Wat maken jullie veel mee! En ja, dan vliegt de vakantie om!!

Nel

Ha Akke en Pieter, jullie zijn actief zeg, maar ook de ontspanning vergeten jullie niet.
Goh, een stille dag. Lijkt me heerlijk. Dat zouden ze hier ook in moeten voeren maar is bijna niet te doen. De terugweg alweer! Nog maar even niet aan denken en genieten van al moois om jullie heen.

Ria.

Wat gaat de tijd toch snel om he! Fijn dat jullie je daar zo goed vermaken en dat er heel veel te zien en te doen is. Wanneer begint de terug reis? De ervaringen en herinneringen blijven je nog heel lang bij en ondanks deze mooie beschrijvingen allemaal kan ik niet wachten om je weer persoonlijk te spreken en dan je verhalen aan te horen. groetjes

astrid

zo ik ben weer helemaal op de hoogte,wat een mooie reis,en prachtige fotos. sucses en veel plezier de laatste dagen.
gr astrid

Karin

Voor je het weet is de vakantie dan alweer voorbij, maar de herinneringen blijven. Geniet er nog even van